Ispanaklı Börek Tarifi Nasıl Yapılır Malzemeleri Hazırlanışı

Ispanaklı Peynirli Böreği

Börek deyince nedense çoğu insanın aklına ıspanak geliyor. Ispanak ve börek o kadar özdeşleşmiş ki toplumumuzda o yüzden bu yakıştırmalar sanırım. Bugün sizlere ıspanaklı böreği anlatacağım.
Malzemeler:

5 adet yufka
750gr.ıspanak
500gr.kahvaltılık lor peyniri
1 adet soğan
1 tatlı kaşığı pulbiber
1 çay kaşığı karabiber
Yeterince tuz
Ispanakları yıkamak için:
½ çay bardağı sirke
Yufkaları Islatmak için Sos:
2 adet yumurta
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 su bardağı süt
½ su ardağı su
Üzeri için:
1 adet yumurta sarısı
Yapılışı:
Soğanı soydum yemeklik doğradım çok az sıvı yağ ile kavrulmaya bıraktım.
Ispanakları ayıkladım ve güzelce yıkadım.Büyükçe bir kaba aldım içine ıspanaklar,sirke ve üzerini geçecek kadar su ekleyip 20-25dk.beklettim.Bekleme süresi dolduğunda,sudan çıkarttım ve İrice doğradım ayrı bir tencerede suyunu bırakıp,çekene kadar pişirdim.
Ispanakları tencereden aldım ve kavrulan soğana ilave ettim üzerine karabiber,pulbiber ve tuz ilave ettim.3-4dk.bu şekilde pişirdim.Ocağı kapattım soğumaya bıraktım.Soğuyan ıspanaklara lor peynirini ilave ettim ve karıştırdım.
Büyük bir kaseye süt,su,sıvıyağ,yumurta ilave ettim ve karıştırma teli ile güzelce karıştırdım.
Fırın tepsisini çok az sıvı yağ ile yağladım.Üzerine 2 adet yufkayı üst üste yerleştirdim.
Hazırladığım sosun yarısını yufkaların üzerine eşit miktarda yaydım.Bir adet yufkayı orta irilikte parçalara ayırdım.Yarısını sosun üzerine serpiştirdim.Üzerine ıspanaklı peynirli iç malzemesini ilave ettim ve eşit miktarda yufkanın üzerine dağıttım.
Parçalara ayırdığım yufkanın kalanını üzerine serpiştirdim.Kalan sosuda üzerine gezdirdim.Diğer iki yaprak yufkayı üst üste yerleştirdim.Üzerine yumurta sarısını fırça yardımı ile sürdüm.200C ısılı fırında pişirdim.
Piştikten sonra üzerine bir tepsi kapattım,dinlenmeye bıraktım.Sıcak sıcak dilimledim ve servis yaptım.

Öneri
Böreklerin vazgeçilmezi kesinlikle tuzlu bir bardak ayrandır. Ayranla ikram etmenizi ve yemenizi tavsiye ederim...
Afiyet olsun

Bu Sayfaya Gelen Aramalar:


ıspanaklı börek tarifi
ıspanaklı börek tarifleri
ispanakli borek
ıspanaklı börek tarifi resimli
ispanakli peynirli borek tarifi
ıspanaklı börek tarifleri resimli
ispanaklı börek yapılışı
LORLU ISPANAKLI BÖREK
ıspanak böreği tarifi
peynirli ıspanaklı börek tarifi
ıspanaklı lorlu börek
ıspanaklı üsküp böreği
ISPANAKLI BÖREK ÇEŞİTLERİ
resimli ıspanaklı börek tarifi
ispanakli su boregi tarifi
ıspanaklı börek RESİMLİ
ispanakli peynirli börek
ispanak börek tarifi
ev yapımı ıspanaklı börek tarifi




Share your views...

0 Respones to "Ispanaklı Börek Tarifi Nasıl Yapılır Malzemeleri Hazırlanışı"

Yorum Gönder

 

© 2011 e-usta

This blog run on iThesis Theme & hosted by Blogger